It Smells like Germany

Hej Alla glada, eller ja glada och glada vet jag inte om ni ar men jag ar det!
Flygresan har gatt smidigt och efter att jag och tilda rest i narmare 20 timmar och var frammet i bankok ( inklusive alla mellanlandningar) tyckte vi att det var lika bra att resa lite till! darfor tog vi bussen i 5 timmar ner till Trad den stad man tar baten till Koh Chang senare! Dock hade baten slutat ga nar vi var framme, sa vi tillbringade en natt dar och sedan akte vi imorse! Nar vi akte den lilla minibussen ner till piren kom vi tillsammans med ett gang glada finnar och tva otroligt trakiga tyskar! Finnarna pratade med oss och dom andra tjejerna, dock pratade dom andra tjejerna inte lika mycket tillbaka som vi! Eftersom man sitter sa otroligt nara varandra kan man inte gora annat an att stirra igenom varend person nogrannt! Efter en stunds tystnad och nar vi ar ute i ingenstans ( och det borjar lukta kobajs) sager den ena tysken , OH it smells like Germany, dom tva tjejerna tyckte inte att det var lika roligt som alla vi andra! Nar vi val vr pa baten satte vi oss jamte finnarna! Eftersom man var lite revanch sugen efter Mias brollop var det bara att hanga pa, darfor blev de visst sa att den forsta olen intog klockan 09.58! Inte okej i det vanliga livet, men ar man pa semester sa ar man! Dessutom larde dom sig nog att vi inte var nagra torrbollar inte!

Val framme akte vi till White sand Beach! Lika fantastisk som alla sagt, men dock lite smal och manga svenskar. Lite for manga svenskar! Efter lite letande hittade jag och Tilda ett helt okej boende, mitt pa stranden till ett billigt pris, dock inte sa bra standard! Duschen kommer det bara iskalla droppar fran, inte ens en stralde och toan far man liksom skolja ur sjalv nar man varit pa den! Men man lar sig av att bo fttigt och resa med endast en ryggsack, vad finns att kalaga pa nar vi legat och solat i 5 timmar och ar sadar ackligt sloa som man blir!

Nu ska vi ner och ata ( redan trottnat pa ris och kyckling), sedan blir det fotmassage och lite jatzy, det star lika i var lilla tunering!

PS Tilda har ackligare fotter an mig mamma!

Korten ar pa vart lilla boende, pa tilda nar klockan ar 09,58 och forsta dagen jag solar ( jag kanner mig inte vit, jag kanner mig genomskinlig)

hinner inte lsa igenom for tiden ar strax slut, sa hoppas ni star ut med felstavningar

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till It Smells like Germany

  1. Emelie N skriver:

    Låter spännande! Ha en trevlig resa!! 🙂

  2. Anette skriver:

    Ungefär samma liv som här…. Klockan ringer 05.15. -8 grader.
    Ut med tre hundar som är okej och en som jag redan är så jä,,,,,,la trött på, ligger ute på Blocket. Man får 500 spänn plus en 12 årig shelti. Ingen nappar????
    Fattar inte att det ska va så svårt att GÅ???
    Castor längtar sååååå efter ”dambesöket” i vår.
    Ha det så gott
    puss

  3. Susanna skriver:

    Låter ju helt underbart!! O resan har knappt börjat!
    Ha de nu bra o uppdatera ofta ^^, KRAM

  4. Annette Kirchner skriver:

    Hej käraste Hanna
    Man blir ju inte ett dugg avis på er när man ser korten.
    Ha nu en riktigt riktigt härlig och kul semestertripp, du är så väl värd det.
    Skulle behöva komma i kontakt med dig så snart som möjligt. Har en viktig fråga till dig. Går det att nå dig på mob eller ska jag skicka på mail?

    Bamse kramar
    Annette

  5. Ewa Svensson skriver:

    Hejs svejs!
    Det där boendet måste ha varit VÄLDIGT billigt! Sant som du säger, att leva primitivt skadar inte oss bortskämda nordbor!Vi behöver lära oss ett och annat som vi glömt!
    Njut nu av allt….även en öl tidigt på dan, det är OK när man har semester, och var rädd om skinnet i solen! Ta väl vara på varandra och lycka till med yatzy-turneringen!
    Massor av kramar från Ewa o Eje

Lämna en kommentar