Nyttiga saker!

Igår var vi på klubben och hade Tisdagsträning, vi byggde upp en klass två bana från Mia Laamanen! Jag gillar hennes banor, de e mycket fart, men inte självklara linjer! Över lag tyckte jag att hundarna var väldigt duktiga, dock lite ringrosliga på kontaktfälten, att stanna kvar i staten men i övrigt tyckte jag att alla var duktiga!=) underbara soliga varma kvällar, där man kan träna agility heeela kvällen lång! Liam körde däcket mycket bra och gjorde säcken för första gången! Lite läskig var den men de fick la gå sa han! Idag var vi också ute på klubben en snabbis det blev lite fysiksträning för dom små svarta, genom att GÅ i sumpmark! OJ vad man ser hur jobbigt de för dom att gå och lyfta på benen, istället för att springa och hoppa, Kompeace körde också gungan och slalom, och Liam fortsatte att träna på däcket! Jag hade helt glömt av hur tråkigt det var att lära hundarna de olika hindren! Konatktfält och handling är roligt, men inte enskila hinder! Men de måste ju göras! Slalom har det tränats här hemma med! Flyttade ihop till en liten liten alé nu! Tog bort 4 pinnar så de inte skulle bli så jobbigt för honom! Han klarade det galant! Snart kommer en liten slalomfilm på honom.

Idag har jag läst om muskel-lära hos hundar! Intressant, men väldigt rörigt, med muskelbuntar, muskelceller, muskeltrådar, nervceller, myofibriller och myofilament! Efter kvällsmaten som förövrigt jag stod för idag ( de blev grillad fläskkotlett i vitlöksmarinad och ungstekta grönsaker! Till efterrätt blev de vaniljglass med hemmagjort chokladsås!) Mums! A iallafall efter de så läste mamma igenom allt och så pratade vi om de tillsammans, det var mycket lärorikt! Tack mamma du är bäst! Sedan blev de en låångkvällspromenad till stranden! Jag älskar att bo på västkusten denna årstid!

Kolla in sortimentet som Kompeace vann på tävlingen i helgen! Dock får ju inte alla hundar av allt och dock har jag inte vunnit Stumpens heliga L-Glutamin som hon har gått på snart 1 år och som jag tycker funkar jätte bra på denna snart 11-åriga dam! Mängden glutamin minskar kraftigt i musklerna efter ett träningspass, ibland efter en långpromenad eller ett hårt pass med Stumpen får hon två tabletter för att ej få träningsvärk!
Det finns också mer fördelar med Glutamin! Vid stressiga situationer, trauma, eller skador, har kroppen extra behov av Glutamin! Immunförsvaret förstärks också av det! Detta köper jag hos Mia Melakari min uppfödare!
Plaque Off, gillar egentligen inte detta, tycker inte alls de fungerar, men nu vann jag en burk och därför får den användas upp! Detta kan också vara väteskedrivande vilket gör att Hunden skulle kunna bli uttorkad om man ger för mycket. När jag frågade varför de inte hände något med hundarnas andedräckt, sa dom bara att jag skulle dubbla dosen, och andra gången sa dom 2 dubbla dosen!
Omgea-3! Bra olja för hundarnas päls, hud och tassar!
Glukosamin, det är ett kroppseget ämne som finns naturligt i ledvätskan hos djur och människor. Det fyller en viktig funktion för brosk, leder, ledband, senor och ledvätska!
Stormax För magens skull helt enkelt, inte något jag ger regelbundet utan vid ”kris” så får dom en dosering i några veckor!

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Nyttiga saker!

  1. Anna skriver:

    Du är väl duktigt som kan så mkt om allt.. snart kan du nog alla muskler i hela kroppen;) keep up the good work hannis:. I morgon är det du och jag heeeela dagen;) PUSS

  2. Emelie skriver:

    Du verkar ha full koll på muskler osv, kul att du lärt dig så mycket 🙂 Ha en fin helg! KRAM

Lämna en kommentar